Een krachtig curriculum ontwerpen en uitvoeren vraagt om constructieve afstemming en het doorlopend bezig zijn met kwaliteit en het evalueren van wat werkt. Dit vraagt om goed onderwijskundig leiderschap en het gezamenlijk werken aan een kwaliteitscultuur. Deze. aspecten spelen bij alle fases een rol.
Kwaliteit & Evaluatie
Toolbox curriculumontwerp
In deze fase geef je antwoord op vragen zoals:
✔ Hoe betrekken we collega’s?
✔ Wat verstaan we als team onder kwaliteit?
✔ Hoe evalueren we of we doen wat we beogen?
Management is de dingen goed doen;
leiderschap is de goede dingen doen.
– Peter F. Drucker
Artikelen
Onderwijsinnovatie - een 3 luik
Hoe neem je iedereen mee? Hoe zorg je voor goede afstemming? En hoe kun je daarbij een goed rolmodel zijn? Daarover alles in dit drieluik van artikelen.
🕓 15 minuten
Leiderschap nemen en delen
Curriculumontwikkeling vraagt om leiderschap. Durf jij leiderschap te nemen én te delen ongeacht je formele positie? Een artikel voer die vraag.
🕓 6 minuten
Constructieve afstemming
Constructieve afstemming gaat over de samenhang tussen doelen, toetsing en leeractiviteiten. Hoe bereik je constructieve afstemming? Een kort artikel.
🕓 3 minuten